Summit 2 Senja - Omkjøringsmuligheter

Når Summit 2 Senja går av stabelen søndag 7. april, oppfordrer vi alle til å stille opp, ta med norske flagg og godt humør! Her finner du informasjon om stengte veier og omkjøringsmuligheter.

Summit 2 Senja for de profesjonelle skiteamene, går av stabelen søndag 7. april.

Stengte veier - Omkjøringsmuligheter

- For å gjennomføre Summit 2 Senja på en god og sikker måte, vil det være en del stengte veier inn til Finnsnes sentrum i tidsrommet 3. -7 april, sier Bjørn Lauransen, virksomhetsleder Teknisk drift, Senja kommune.

Storgata

• 3. april kl.20.00-7. april kl.17.00 (hele perioden): Storgata stengt fra Cornerkrysset til rundkjøringen. Omkjøring må skje via Ringveien eller Skolegata/Smørhusbakken/Nygårdsveien.
Bjørn Lauransen, virksomhetsleder, Teknisk drift, Senja kommune. Kari H. Slaattelid

Skolegata/Storgata

• 4. april kl. 18.00-20.00: Skolegata/Storgata til Rådhusveien bli stengt på grunn av Barneskirennet. Omkjøring må skje via Ringveien.
  • I Skolegata vil omkjøring blir via Mellomveien og Liaveien til Nygårdsveien. Samt Svein Eidissens via Parkveien til Helsesenterveien.
Storgata er stengt fra Cornerkrysset til rundkjøringen. Omkjøring må skje via Ringveien eller Skolegata.

Rundkjøringen og Storgata

• 7. april kl. 11.00-13.00: Stenging av rundkjøringen og Storgata til Rådhusveien, samt Svein Eidissen vei, på grunn av målgang på Lundkaia.
  • Ingen omkjøring via Finnsnes sentrum eller nærliggende veier. Eneste omkjøringsmulighet er via Sollidalveien (Bjorelvnes – Langnes).

Bernhard Lunds vei

• 6 april kl. 18.00-7. april kl. 17.00: Stenging av Bernhards Lunds vei.
  • Ingen omkjøringsmuligheter.

Nyttig informasjon

Bli med å se topputøvere - kvinner og menn - i eliteløpet i langrenn, Ski Classic 7. april fra kl.09.00., og fram til målgang ca. 12.00-1300 på Lundkaia Foto: Reistadløpet.