Ny leder i Ungdommens Midt-Tromsråd

På møtet i Ungdommens Midt-Tromsråd den 29. april, ble Elias Veines Jensen fra Senja kommune valgt til ny leder og Nora Agersborg fra Dyrøy kommune valgt til nestleder. Vi gratulerer!

Fra venstre, Elias Veines Jensen fra Senja kommune er valgt til ny leder i Ungdommens Midt-Tromsråd. Her sammen med avtroppende leder, Markus Haraldsvik fra Dyrøy kommune. Foto: Senja kommune.

Ungdommens Midt-Tromsråd (UMT) gjennomførte også valg av representant til styringsgruppen for revidering av regional næringsplan.

Fra venstre, Anneli Heimdal Rambø fra Bardu kommune ble valgt til medlem og Dorthea Lygre Edvardsen fra Senja kommune til varamedlem. Foto Senja kommune.

UMT hadde møte med ordførerne i regionen den 4. april, og er enige om å jobbe videre med følgende momenter:

• Ungdomsmedvirkning i kommunene, prosess og reell påvirkning
  • Ungdommens forventninger til den nye fylkeskommunen
    • Stedsuavhengige arbeidsplasser
    • Hjem for en 50-lapp
    • Reell medbestemmelse
    • Tjenestetilbud innen tannhelse, psykisk helse og samferdsel

Informasjon om Senja ungdomsråd - Senja kommune