Program 17. mai 2022

Endelig kan vi feire grunnlovsdagen igjen – slik den alltid skal feires! Vi verdsetter frihet og demokrati i Norge. Vi har vært så heldig å få motta programoversikt fra flere tettsteder og byen vår i kommunen. Vi ønsker deg som innbygger en fin markering!

Program i kommunen

17. mai-feiring i Gryllefjord

17. mai-feiring på Gibostad

17. mai-feiring på Silsand (PDF, 46 kB)

17. mai-feiring i Vangsvik

17. mai-feiring i Medfjorden

17. mai-feiring på Stonglandseidet (JPG, 277 kB)

Årets program i Finnsnes by

Lions Club Finnsnes står også i år for 17. mai-arrangementet på Finnsnes.

- Vi vil gjerne takke Senja kommune for tilrettelegging, og alle firma som har gitt økonomisk støtte til arrangementet, sier Yngve Torgersen i Lions club Finnsnes.

Uten deres generøse bistand har det ikke vært mulig å få til et så omfattende arrangement, forteller han.

17.mai-komiteen 2022 er Yngve Torgersen, Reidar Nilsen, Bjørn Georg Pedersen, Roger Seljenes og Kjell Solstad.

Kl. 0800 Flaggheising v/Finnsnes Kirke, Finnsnes Skolemusikkorps spiller

Fra kl.1000 og utover har Lions Club åpen kafé i sine lokaler i Storgt.23-3, 3. etasje. Heis kan benyttes.

Kl. 1045 Oppmøte 17.mai toget

Oppstilling i Bernhard Lunds vei v/Hurtigbåtterminalen. Rute: Valen-Rundkjøringa-Ringveien-Hans Karolius vei-Storgata-Torget/Sevaldsens plass.

Kl. 1100 Hurtigruten anløper Finnsnes

Kl. 1100 Start 17.mai-toget

Kl. 1145 Underholdning på Torget.

• Vi synger nasjonalsangen. Finnsnes Skolemusikkorps
  • Tale for dagen v/rektor for Senja Videregående skole, Stein Erik Svendsen
  • Underholdning av Senja kulturskole
  • Senja Videregående skole, tale v/rødrussepresident Isak Pettersen

Kl. 1300 Kafe Finnsnes stadion. Leker for barn

Kl. 1800 Familiegudstjeneste i Finnsnes Kirke

Rekkefølge på 17. mai-toget

Flaggborgen, 17.mai komite, Finnsnes Skolemusikkorps, Finnsnes barneskole, 7. klasse, 1.klasse, 2.klasse, 3.klasse, osv.

Områdets barnehager i tilfeldig rekkefølge, Finnsnes ungdomsskole, Sørreisa Musikkforening, Hurtigrutepassasjerene, Lag og foreninger, Russen i alle farger.