Stenging av Fv. 862 Mefjordveien, Svarthollatunellen 21. juni - 1. november

I forbindelse med bygging av nytt skredoverbygg - vil Svarthollatunnelen langs Fv. 862 i Senja kommune, være stengt fra 21.06.2022 klokken 07.00 til 01.11.2022.

Oppdateringer finner du på lenken under:

Veitrafikkmeldinger - Statens vegvesen

Fylkeskommunen orienterer også om dette i Folkebladet og Nordlys samt på opplysningstavlen ved brufoten Silsand, slik at du velger rett vei om du skal til Mefjordvær eller Senjahopen.

Det er nå gjort endringer i bussrutene for perioden slik at du 3 dager i uken kan nå Finnsnes fra Mefjordvær med returmulighet.
Fra mandag 27.  juni vil det gå buss fra Mefjordvær kl. 08.00 via Senjahopen til Strømsbotn der denne korresponderer med buss fra Torsken som går videre til Finnsnes.
Retur fra Finnsnes til Mefjordvær mandag og onsdag kl. 13.15 og fredag kl. 15.50.

Bakgrunn

Fylkestinget i Troms og Finnmark har besluttet å sette av midler til skredsikring av Fv. 862 Mefjordveien i Senja kommune.

Det skal bygges et 100 meter langt skredoverbygg som skal tilknyttes Svarthollatunellen og eksisterende skredoverbygg, som bygges i sin helhet med lukket plasstøpt betongvegg mot Breitinden samt åpen front. Prosjektets geografiske lokasjon er Mefjordbotn i Senja kommune.

Mer informasjon om veiarbeid Fv. 862 Skredoverbygg, Svartholla - Troms og Finnmark fylkeskommune