Del dine fotoøyeblikk fra Midt-Troms

Kommunene i Midt-Troms og flere samarbeidspartnere arrangerer i samarbeid fotokonkurranse. Del dine bilder fra regionen med oss, og vær med i konkurransen.

Målet med fotokonkurransen er å vise frem den flotte regionen vår, både for de som bor her og de som ønsker å besøke Midt-Troms.

Sitter du på noen blinkskudd som du ønsker å dele? Er du god på formidling av kultur, historie og følelser gjennom bilder? Da vil Midt-Troms gjerne at du deler dine bilder med oss.

Bilder lastes opp på nettsiden i lenken under:

Lyslandet.no - Del bilder fra Midt-Troms

Vinn en overnatting

Alle som deler sine bilder er med i en konkurranse der de kan vinne overnatting på fine destinasjoner i vår region. I denne fasen vil 6 heldige vinne hver sin overnatting utenom høysesongen (for to personer - på noen av stedene kan man bruke hele hytta/lodgen for 4-8 personer).

Overnatting gjelder på følgende plasser; Garsnes Brygge, Dyrøy Holiday, Målselv Fjellandsby, Medfjord Brygge, Senja Fjordhotell og Hamn i Senja.

Hva blir bildene brukt til?

Midt-Troms har over flere år samarbeidet godt. Gjennom felles satsinger er det laget en regional næringsplan og en plan for bærekraftig besøksforvaltning. Nå satser Midt-Troms på å samle inn gode bilder og videoer fra alle som har lyst til å dele.

Bildene vil bli brukt til å fortelle om gode opplevelser i Midt-Troms. Alle samarbeidspartnere, kommunene i Midt-Troms, Visit Senja Region, Folkebladet, Nye-Troms og Nordavind utvikling AS som i felleskap står bak satsingen, kan benytte seg av bildene.

Konkurransekategorier

• Kategori 1: Friluftsbilde/filmklipp: Vis oss ditt favoritt-sted.
  • Kategori 2: Relasjon/stemning: Ut på tur bilde/filmklipp – som viser god stemning og menneskelige relasjoner, gjerne på tvers av generasjoner
  • Kategori 3: Uværs-bilde/filmklipp: Stemningsbilder/film der uværet herjer, rå natur, ekte værstemning i Midt-Troms.
  • Kategori 4: Lokal matopplevelse bilde/filmklipp: Har du hatt en god lokal matopplevelse i Midt-Troms, i fjæra/på fjellet, på restaurant eller på hytta/camping?

Bildene vil bli presentert og publisert på en god måte gjennom ulike kommunikasjonskanaler for alle kommunene i Midt-Troms.

Konkurranseregler

Alle kan delta i konkurransen, men bildene må være tatt i Midt-Troms. En lokal jury kårer vinnerne i konkurransen.  og en lokal jury vil kåre vinnerne.

Den lokal juryen består av:

Kristoffer Vangen, fotograf og innholdsskaper på Instagram

Hege Enge Dekkerhus, eier Norwegian Wild og fotoentusiast

Stig Stokkland, styreleder Visit Senja Region og fotoentusiast.

Konkurransereglene finner du i dokumentet under. Reglene finner du også på nettstedet for bilder til konkurransen skal lastes opp.

Bildekonkurranse - kriterier (PDF, 65 kB)

Bildene lastes opp på nettsiden i lenken under:

Lyslandet.no - Del bilder fra Midt-Troms

Frist for innsending: 20.04.21.

Vinneren kåres av lokal jury: 30.04.21.

Kommunene i Midt-Troms håper du vil dele dine øyeblikk!