Fiberutbygging Sultindvik, Årnes og Yttergården

Telenor nå i gang med planlegging og forarbeid til utbygging av høyhastighets fiber i tre områder i Senja kommune. Innbyggerne bes melde sin interesse for tilkobling.

Ved hjelp av nasjonale tilskuddsordning, 1,4 millioner i kommunalt tilskudd og egenandel fra utbygger Telenor, er arbeidet igangsatt for å realisere høyhastighets fibertilkobling i tre områder i Senja kommune. Disse tre områdene er Yttergården, Årnes og Sultindvik (se kart nederst i saken).

Det er Telenor som håndterer alle spørsmål om tilkobling til det nye fibernettet, inkludert tekniske og praktiske løsninger, pris etc. Det oppfordres til å melde sin interesse for tilkobling tidlig, slik at dette kan gjøres når selve utbyggingen finner sted. Tilkobling på ett senere tidspunkt vil kunne gi høyere tilkoblingsavgift.

Interesse for tilkobling melder du inn via Telenors hjemmesider

Du kan velge om du legger inn gård- og bruksnummer + kommune, eller søker etter veiadresse i områdene som nå er lyst ut.

Telenor jobber for tiden med å klargjøre for selve utbyggingen. Dette dreier seg om arbeid med nødvendige søknader, grunnavståelser, klargjøre fibersentral o.l. Det er også planer om folkemøter med innbyggere i de aktuelle områdene i løpet av høsten, så fremst behovet er tilstede og smitteverntiltak tillater dette.

Kart: Telenor Telenor