Gjennomføring av politiske møter og andre møter på Senja rådhus

På grunn av koronaviruset har det vært begrenset møtevirksomhet og bruk av møterom i Senja kommune. Her kan du lese mer om hvordan politiske møter avvikles i tiden fremover, og hvordan våre møterom brukes.

Politiske møter

• Frem til 1. juni vil politiske møter fortsatt i hovedsak skje ved bruk av video/Teams.
  • Fra 1. juni vil møter i utvalg og formannskapet holdes fysisk. På grunn av gjeldende krav til avstand mellom personer vil slike møter bli holdt i kommunestyresalen.
  • Med dagens krav til avstand kan kommunestyret ikke møtes i kommunestyresalen på grunn av begrenset plass. Det jobbes med å finne passende lokaler for kommunestyremøtet 18. juni.

For oversikt over politiske møter, se vår møtekalender under:

Politisk møtekalender

Andre møter

• For interne møter på rådhuset oppfordres våre ansatte til å fortsette å bruke video/Teams i stor grad.
  • Det er slik som før, nå igjen mulig for eksterne å booke møterom på rådhuset. Booking skal skje gjennom servicetorget og sentralbordet på telefon: 77 87 10 00. Vi gjør oppmerksom på at de fleste av våre møterom på grunn av krav til avstand, nå har en maks kapasitet på 8-9 personer. I kommunestyresalen er maks antall 35 personer (plassering av bord og stoler må tilpasses). Ved møter over 20 personer (som er det antallet myndighetene tillater samlet i grupper) må det være en ansvarlig arrangør (det kreves for arrangementer med inntil 50 personer tilstede). På grunn av begrenset drift i kantina, må eventuell servering avklares nærmere.
  • All bruk av våre møterom, både internt og for eksterne, skal følge retningslinjer. De kan du lese om under.

Rutiner for bruk av møterom i Senja kommune

• Ved ankomst – vask deg inn. Det vil si desinfeksjon av hender og vask av kontaktflater med overflatesprit og papirhåndklær. Kontaktflater er f.eks. armlener og bordflate ved plassen du setter deg. Utstyr for vask er plassert i møterommet.
  • Rundt bordet skal det ikke være flere stoler enn maks antall personer for møterommet. Hvert møterom har oppslag om dette.
  • Det skal det være minimum en meter mellom personer.
  • Hvis personer sitter nærmere enn to meter i mer enn 15 minutter defineres dere som nærkontakter ved eventuell sykdom. Er det få personer til stede kan det derfor være lurt å sitte på så god avstand som mulig.
  • Sett stoler tilbake rundt bordet hvis de er flytta på under møtet.
  • Etter bruk tar du flasker, pappkopper og annet søppel med deg eller putter det i søppelbøtta. Da slipper andre ta i det samme som deg.
  • Etter møtet skal alle også vaske seg ut. Benytt overflatesprit og papirhåndklær til å vaske kontaktflater du har brukt. En av deltakerne må også sørge for vask av fellesutstyr, som lysbryter, eventuell vaskeservant og håndtak på dør og vindu. Bli enig om hvem som gjør dette.