Gode ord og feiring av dyktige ansatte

I mai hadde teknisk drift i Senja kommune en hyggelig markering for flere medarbeidere innen både teknisk, vann og avløp og renhold.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Da ble pensjonistene Torill Rønneberg og Jorulf Tretnes takket av, tre av våre dyktige renholdere, Shirley Mathisen, Veronika Olsen Huseby og Karina Hansen, ble behørig markert etter avlagt fagprøve i renholdsfaget med strålende resultat. Og sist men ikke minst, fikk avdelingsleder i Vann og avløp, Sverre Sollied, Norges Vel medalje og diplom for lang og tro tjeneste.

I mai ble det en forsinket samling og feiring slik det bør være, etter en lang periode med restriksjoner grunnet koronapandemien. Det ble en skikkelig fin feiring med kake, kaffe og gode ord fra arbeidskolleger.

Gledesspredere og pensjonister

Toill Eline Rønneberg startet å jobbe i tidligere Lenvik kommune i 1989. Hun hadde forskjellige stillinger i kommunen fram til 2009, da hun ble avdelingsleder for renhold. Denne stillingen hadde hun fram til hun gikk av med pensjon 31. desember 2021.

Torill Eline Rønneberg ble pensjonist rett før nyttår, og trives med det. Alle foto: Senja kommune.

- Torill har styrt renholdsavdelingen på en fantastisk måte, hun er faglig dyktig og en gledesspreder på Teknisk drift, sier Bjørn Lauransen, virksomhetsleder i Teknisk drift.

Vi håper hun stikker innom for en kaffe nå og da, slik at vi får høre nytt fra Gibostad, smiler han.

Fh. Jorulv Tretnes startet å jobbe i tidligere Lenvik kommune i 1973. Pensjonistkollega Torill Rønneberg åpner kaken.

Jorulv Tretnes jobbet mange år som feier, før han de siste årene jobbet i Havnevesenet og Bygg og eiendom.

- Jorulv skal fortsette å jobbe for Senja kommune i perioder, forteller Bjørn Lauransen. Han vil ha et spesielt ansvar for at fontenen og husene kommer på rett plass til rett tid på Finnsnesvannet, slik at sommeren kan starte, slår han fast.

Vi ønsker dem begge en flott tid som pensjonister, sier virksomhetslederen.

Strålende resultat på fagprøven

Tre av våre dyktige renholdere i Senja kommune, har avlagt fagprøve i renholdsfaget.

- Vi er alle kjempestolte over disse tre damene, som har jobbet hardt og avlagt fagprøve med strålende resultat, sier Bjørn Lauransen.

Fv. Shirley Mathisen og Veronika Olsen Huseby, er begge stolte over å ha bestått fagprøven i renhold og mottatt fagbrevet. Karina Hansen, som også har oppnådd fagbrev, kunne dessverre ikke være tilstede når bildet ble tatt.

Medaljen for lang og tro tjeneste

Sverre Sollied fikk overrakt diplom og Medaljen for lang og tro tjeneste i tidligere Lenvik kommune og Senja kommune.

- Jeg startet i Lenvik kommune i mai 1996, og har i hovedsak jobbet i administrasjon på vann og avløp hele tiden, forteller Sverre Sollied.

Men har også jobbet med veidrift i gamle Lenvik kommune, og har hatt ulike titler som oppsynsmann, fagleder og avdelingsleder.

Kort lunte har jeg, men er jo blid og omgjengelig, smiler Sverre Sollied lurt.

- Vi ser fram til å kunne gi han en ny medalje om 25 år, supplerer Bjørn Lauransen.

Vi gratulerer alle!