Kristian og Amund valgt som nye representanter

Ungdomsrådet i Senja kommune består i dag av seks jenter og fire gutter, hvor to representanter har bedt om fritakelse. I kommunestyret 15. desember, ble innstillingen fra Barn og unges kommunestyre på nye representanter besluttet.

Valget falt på Amund Posti Møller og Kristian Torgersen, begge elever ved Finnsnes ungdomsskole.

Fra venstre, Amund Posti Møller og Kristian Torgersen er valgt inn som nye medlemmer i Ungdomsrådet i Senja kommune. Foto Kari H. Slaattelid, Senja kommune.

Vil påvirke valg som angår ungdom

Kristian Torgersen (15) er fra Tortenlia på Silsand og går i 10. klasse på Finnsnes Ungdomsskole.

- Jeg ønsker å være med i Ungdomsrådet, for å delta i den viktige rollen rådet har i kommunen, sier Kristian.

Han har lyst til å være en av de privilegerte ungdommene, som får være med å påvirke valgene og avgjørelsene som angår ungdommers hverdag.

- Det er viktig at alle deler av samfunnet blir hørt, før en avgjørelse blir tatt, mener han.

Ønsker å etablere flere samlingssteder

Amund Posti Møller (15) er fra Finnsnes og går i 10. klasse på Finnsnes Ungdomsskole.

- Jeg vil være med i Ungdomsrådet fordi jeg ønsker å skape et mer mangfoldig ungdomsmiljø her i kommunen, sier Amund.

Vi har mange gitarister som sitter alene og klunker på gitaren uten et band å spille med, eller vokalister som liker å synge men ikke har et kor å synge med, poengterer han.

- Jeg ønsker at vi skaper flere samlingsteder for ungdom med like interesser, og etablerer flere ungdomsklubber hvor man kan samles for å sosialisere, sier Amund Posti Møller til slutt.

Vi gratulerer og ønsker de nye representantene lykke til med viktig verv!