På utplassering hos IKT

I disse dager er fem elever i alderen 13 til 17 år på utplassering hos IKT og digitaliseringsavdelingen i Senja kommune. De er engasjerte og spesielt interesserte i data og elektronikk, og får se fagspennet og aktivt delta i arbeidshverdagen til de ansatte.

Fagene datateknologi og elektronikk bidrar til at elevene utvikler kompetanse på elektronisk utstyr og datateknologiske systemer, for å ivareta viktige samfunnsfunksjoner.

Programfagene bidrar til å utvikle kompetanse som arbeidslivet har behov for, fagarbeidere som kan produsere, installere, drifte, vedlikeholde og reparere elektronisk utstyr og datateknologiske systemer.

Fra venstre, Niklas Svestad, en-dags skygging av avdelingslederen (13), Eskil Iversen (17) og Adrian Cahopunon (17) på 2-ukers utplassering fra videregående skole og Ellias Rochmann (14) på 1-ukes utplassering fra ungdomsskolen. De er alle opptatt av data og elektronikk. Alle foto/video: Kari H. Slaattelid/Senja kommune.

Mer informasjon om data og elektronikk - Utdanning.no

Lærling Karolius Finnøy.

Espen Fagerthun, Greta Tøllefsen, Svein Rolf Pedersen, Allan Arnesen, Bjørn Larssen, Kent Hansen, Elin Trondsen, Svein-Erik Sørensen. Foran, Arve Svestad Dan Guttormsen. Espen Fagerthun, Greta Tøllefsen, Svein Rolf Pedersen, Allan Arnesen, Bjørn Larssen, Kent Hansen, Elin Trondsen, Svein-Erik Sørensen. Foran, Arve Svestad Dan Guttormsen. Marte Schmitz, John Olav Edvardsen og lærling Karolius Alfred Finnøy, var ikke tilstede når bildet ble tatt.