Redusert fremkommelighet i forbindelse med anleggsarbeid ved Nygårdsplatået og høydebassenget på Finnsnes

På grunn av arbeid med kommunens vannledningsnett er det fra starten av juni 2021 ikke mulig å parkere ved Finnsnes høydebasseng. Fra uke 24 vil det også være redusert fremkommelighet på den kommunale veien ved Nygårdplatået. Begge arbeidene anslås å vare til uke 28.

Dette er begrensingene i trafikken ved Nygårdplatået i anleggsperioden:

• Parkeringsplassen ved Finnsnes høydebasseng er på grunn av arbeidet med kommunens vannledningsnett stengt. Dette gjelder fra starten av juni frem til cirka uke 28 (midten av juli 2021).

Det er mulig å parkere på Finnsnes Idrettspark i området mot 7-er banen (se kart).

• Fra uke 24 vil det ved den kommunale veien «Nygårdsplatået» (se kart), pågå arbeid med å sette ned vannkummer. I perioden fra uke 24 til 28 vil det derfor være redusert fremkommelighet på veien.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål:

Prosjektleder i Senja kommune; Astrid Myrvang Hagen. Telefon: 90 40 91 67, e-postadresse: astrid.myrvang.hagen@senja.kommune.no

Prosjektleder i Nordhaug Maskin AS; Tommy Brannfjell. Telefon: 97 72 00 01, e-post: tommy@nordhaug-maskin.no

Oversikten viser hvor anleggsarbeidet skaper redusert fremkommelighet, og alternativ parkering.