Status el-bil ladestruktur i Senja

Ishavskraft melder at lader nr. to i Olderhamn på Finnsnes, er oppe og i drift.

- Vi håper nå på videre god framdrift rundt levering av ladeanleggene i kommunen, sier Tom-Rune Eliseussen, ordfører i Senja kommune.

Laderanlegget i Olderhamna kom opp i vinter.

Stonglandseidet – Driftsklar før St. Hans

Levering av leskur til ladeanlegg skal etter planen leveres uken etter 17. mai. Anleggsbidrag er mottatt og akseptert av Ishavskraft.

FROST Kraftentreprenør er bestilt både for framføring av strøm til ladeanlegg, oppsett av lader – samt gjøre denne driftsklar.

- Vi har vært tydelige på viktigheten av å få etablert en driftsklar lader før St. Hans, forteller ordføreren.

Ishavskraft har signalisert at de skal gjøre sitt ytterste for å få dette til, sier han.

Gryllefjord – Avklaringer rundt nettstasjon

Avklaringer rundt nettstasjon gjøres i disse dager, og lader er på lager.

Ishavskraft vil gjøre avklaringer med entreprenør omkring oppsett/montering samt fremføring av strøm. Ishavskraft vil levere anlegget i løpet av 2023.

Skaland – Lader satt i bestilling

Prosjektering ved Arva foregår nå og lader blir satt i bestilling. Ishavskraft vil levere anlegget i løpet av 2023.