Flere vil ha foreldreveiledningskurset

- Foreldreveiledningskurs er allerede i gang, men flere ønsker å delta, forteller Siren Stefanussen, helsesykepleier i Helsestasjons- og skolehelsetjenesten. Det betyr at vi må sette opp nye kurs, smiler hun.

Alle som har barn vet at det tidvis er utfordrende, men givende å være forelder, og det går sjeldent en dag uten at man lærer noe nytt.

- Vi er stolte av å kunne tilby Foreldreveiledningskurset Trygghetssirkelen til alle foreldre i Senja kommune, sier helsesykepleieren.

Kurset er et forebyggende tiltak for folkehelsa og er en del av Folkehelseprogrammet HOPP, der tiltak som skal være tilgjengelig for alle innbyggere settes inn.

Tilbyr flere foreldreveiledningskurs

- Vi tenker å kjøre totalt 4 kurs i 2023, sier Siren Stefanussen. Alle fra klokken 14.00-16.00 på helsestasjonen.

• 20. april
  • 29. august
  • 27. oktober

Hvem passer kurset for

Kurset passer for deg som synes foreldrerollen kan være komplisert og deg som ikke har særlige vansker i foreldrerollen, men ønsker å lære mer om barns trygghet i samspill med deg.

Du trenger ikke ha annen motivasjon enn å være nysgjerrig på foreldrerollen, for å melde deg på.

Alle vil ha nytte av kurset, uansett bakgrunn.

Kurset egner seg godt for småbarnsforeldre, men kan tas av alle foreldre.

Kontakt oss

Send oss en uforpliktende e-post om din interesse for kurs til foreldreveiledning@senja.kommune.no. Vennligst ikke send helseopplysninger.

Hva går kurset ut på

Foreldreveiledningskurset Trygghetssirkelen (circle of security), skal gi deg som forelder verktøy til å forstå bedre hvilke behov barn har, hvilke signaler de gir og hva vi kan gjøre for å møte disse behovene bedre.