Møte i Barn og unges kommunestyre

Barn og unges kommunestyre hadde nylig sitt andre møte hvor de tok opp egne saker, og ordfører med rådmannen og kommunalsjef Oppvekst og kultur, Rune Hoholm, orienterte om oppfølgingen av saker fra forrige møte.

Protokoll fra møtet og sakene som ble tatt opp, ligger i politisk møtekalender på selve møtedato.

Protokoll fra møte 7. desember 2022 i Barn og unges kommunestyre (BUK) viser hvilke saker som ble tatt opp, og hvor det også ble valgt to nye medlemmer i Ungdomsrådet. Se for øvrig egen sak, etter møte i Senja kommunestyre 15. desember.
Fyrvokter for Fyrtårn barn og unge hos Statsforvalteren i Troms og Finnmark, Gro Davidsen, fortalte om sin jobb og om viktigheten av barns rettigheter og barn og unges medvirkning. Foto Senja kommune.

Politibetjent Harald Larsen, satte søkelys på politiets arbeid og utfordringer i ungdomsmiljøet på Finnsnes.

Kommunalsjef Hege Vigstad og Bjørn Lauransen orienterte om Samfunnsutvikling i Senja kommune, "den tøffeste avdelinga i Senja kommune", med mange spennende jobber som ungdommene kan utdanne seg til.
Ett av målene som skal nås, blant annet ved å opprette Barn og unges kommunestyre.

Kari H. Slaattelid Barn og unges kommunestyre 2022-2023, her sammen med ordfører Tom-Rune Eliseussen.

Hva er Barn og unges kommunestyre - Senja kommune

Et viktig talerør for barn og unge - Senja kommune