Sentralkjøkkenet

Vi er opptatt av at våre eldre på sykehjem eller hjemme, skal få dekket sitt ernæringsbehov gjennom den maten vi leverer.

Fv. Line Mikkelsen, KomOpp opplæringskontor, Henriette Gundersen, kokk og læringsveileder, Trhas Nerea, lærling ernæringskokkefaget 1. år og kjøkkesjef Eivind Austad. Kari H. Slaattelid

På sentralkjøkkenet jobber det 7 kokker og en lærling.

Sentralkjøkken leverer middag til sykehjemmene Rossfjord, Skaland og Finnsnes, samt hjemmetjenesten i Senja kommune.

De øvrige sykehjemmene i kommunen har eget kjøkken.

Hjemmeboende eldre eller andre personer som på grunn av sykdom, alder eller andre årsaker ikke er i stand til å lage middag selv, får etter avtale med hjemmetjenesten levert middag hjem.

God smak og næringsriktig

Vår filosofi er å lage god og ernæringsrik mat, av lokale råvarer. Det skal være både tradisjonell kost og innspill av nye retter, men alt skal være god mat.

• Produksjonsmetoden som brukes er kok-kjøl. Det vil si at maten lages på en tradisjonell måte, men pakkes mens den er varm og avkjøles hurtig. Dette bevarer smak og gjør holdbarheten lenger.
  • All mat som blir sendt fra oss er kald. Det er for at maten skal være best mulig når den spises. Da kan hver enkelt bestemme selv når de vil varme opp maten å spise.

Ernæringsriktig mat gjør at vi trenger mindre medisiner.

Dietter er også en del av våre arbeidsoppgaver, og ved behov for spesialkost yter vi vårt ytterste for å imøtekomme den enkeltes behov.