Skjemaoversikt

De fleste skjemaer som brukes i Senja kommune er digitale. Noen skjema må likevel fylles ut for hånd og sendes til oss. I oversikten her finner du skjema som er i bruk i Senja kommune, og noen sentrale nasjonale skjema. 

For nærmere forklaring om søknadsprosesser kan du klikke deg inn på ulike tema på menyen/hovedsiden på dette nettstedet. 

Se oversikten over kommunens digitale skjema for å finne alle tilgjengelige skjemaer fra Senja kommune. Denne oversikten inkluderer også skjemaer som er en del av den tematiske oversikten litt lenger ned på denne siden.

Besøk Digitaliseringsdirektoratet.no - ID-porten for å lese mer om ID-porten og hvordan du kan opprette en bruker. ID-porten er en felles innloggingsløsning til offentlige tjenester i Norge.

Om digitale skjema

  • Ved utfylling av kommunens digitale skjema får du ved innsending en referanse-ID på skjermen, også uten innlogging. Dersom du logger inn med ID-porten vil utfylt skjema vises med referanse-ID under "Mine saker". Når du logger inn kan du også lagre utkast av skjema, få forhåndsutfylte felt, og en oversikt over tidligere innsendte skjema. 
  • Noen skjema krever at du enten laster opp dokumentasjon digitalt som vedlegg, eller at dokumentasjon ettersendes per post. Dette opplyses om når du fyller ut det elektroniske skjema. Vår postadresse er: Senja kommune, Pb. 62, 9306 Finnsnes. 
  • Om du trenger ett av de elektroniske skjemaene i skriftlig utgave, kan du ta kontakt med ansvarlig virksomhet eller via vårt Servicetorg tlf. 77 87 10 00 eller e-post post@senja.kommune.no.

Om skriftlige skjema

Noen av kommunens skjema finnes bare i skriftlige versjon som må skrives ut, og sendes til oss ferdig utfylt med eventuelle skjema. 

Personsensitive opplysninger skal ikke sendes over e-post, og skjema må derfor sendes til oss med vanlig post til Senja kommune, Pb. 62, 9306 Finnsnes.

Skjemaoversikt

Tematisk oversikt over kommunens skjema