Søk om penger til aktivitetstilbud til beboere i sykehjem, omsorgsboliger og brukere av helse- og omsorgstjenesten

Nå kan frivillige lag og foreninger søke om penger som skal brukes til aktivitetstilbud til beboere i sykehjem, omsorgsboliger og hjemmeboende brukere av helse- og omsorgstjenesten. Søknadsfrist 31.08.2021

Senja kommune har for 2021 satt av kr. 30.000 kroner som stimuleringsmidler for gjennomføring av aktivitetstilbud til beboere i sykehjem, omsorgsboliger og hjemmeboende brukere av helse- og omsorgstjenesten.

Slike aktivitetstilbud kan være:
• Sosiale sammenkomster
• Besøkstjenester til den enkelte beboer
• Turgåing med beboere
• Ulike ledsagertjenester (til aktiviteter, ved byturer mv.)

Hva kan pengene brukes til?

Det forventes at deltakere på de ulike arrangementer selv dekker egne utgifter til mat, billetter til forestillinger, reiseutgifter og lignende.

De økonomiske stimuleringsmidlene skal være med å dekke opp for utgifter frivillige lag og foreninger har i forbindelse med gjennomføringen av aktiviteter for eldre og funksjonshemmede. Midlene skal også dekke evt. merutgifter eldre og funksjonshemmede har for å kunne delta i ulike aktiviteter. Dette kan være leie av spesialbil for rullestolbrukere, ledsagertjenester og lignende. for tilbudet.

Om søknaden

Rapport for bruk av tildelte tilskudd 2020 må være levert før ny søknad vil bli behandlet. Frist for rapportering er 30.november 2021

Midlene kan søkes av frivillige lag og foreninger i kommunen. Søknad om aktivitetsmidler må omhandle plan for aktivitetstilbudet og det må oppgis hvem som skal være ansvarlig for tilbudet. I forbindelse med koronaepedemien forutsettes det at sentrale og lokale føringer for smittevern overholdes på arrangementene.

Søknad må inneholde:

a) Navn på økonomisk ansvarlig
b) Post- og eventuelt e-postadresse, telefonnummer
c) Kontonummer som eventuell støtte skal utbetales til
d) Beskrivelse av aktivitet/tiltak

NB! Søknader som ikke tilfredsstiller disse kriteriene, blir ikke vurdert!

Se også retningslinjer for tildeling av aktivitetsmidlene i dokumentet under:

Retningslinjer for bruk av økonomiske stimuleringsmidler for aktivitetstilbud til beboere i sykehjem (PDF, 127 kB)

Søknadsfrist: 31.08.2021

For å søke fyller du ut søknadsskjema i lenken under, og sender til kommunens e-postadresse: post@senja.kommune.no

Merk søknaden "Aktivitetsmidler  brukere av helse- og omsorgstjenesten".

Søknadsskjema aktivitetsmidler Senja kommune (DOCX, 195 kB)

Ved spørsmål angående søknaden, kan helsefaglig rådgiver kontaktes på telefon: 99 10 10 15.