Status om fibernett i Senja

Alle berørte kunder hos Nordix/Telenor som går over til Global Connect, vil få egen informasjon både fra Nordix/Telenor og Global Connectom videre prosess. Du behøver ikke kontakte ny leverandør eller kommunen, for å beholde dine tjenester over fibernettet.

Senja kommunestyre gjorde i sak 144/2022 vedtak om at kommunen skal selge sitt selveide fibernett.

Selskapet Global Connect hadde ved utlysning levert høyeste tilbudspris for alle de utlyste strekningene, og ble godkjent som kjøper.

Siden selskapet allerede hadde avtale om leveranse på de fleste strekningene, medførte salget ingen vesentlige endringer for de fleste områder. Disse ble formelt overtatt av Global Connect 1. april 2023.

Vil få informasjon

Unntaket er kabelnettet på Lenvik-halvøya, som Nordix/Telenor har driftsavtale på. Avtalen utløp i utgangspunktet ikke før i juni 2024, men partene er blitt enige om tidligere overtakelse av nettet.

Avtalen med Nordix/Telenor overføres til Global Connect 1. september 2023.

Alle berørte kunder hos Nordix/Telenor som går over til Global Connect, vil få egen informasjon både fra Nordix/Telenor og Global Connect om videre prosess.

Du behøver ikke å kontakte ny leverandør eller kommunen, for å beholde dine tjenester over fibernettet.

Signerte salg av fiber for 24 millioner - Senja kommune