Kurs om tilskuddsordninger og prosjektutforming

Som en del av frivillighetens år, inviterer Senja kommune frivillige lag og foreninger til gratis kurs 23.-24. november. Her får du tips om tilskuddssøknader og prosjektutforming.

Den enkelte forening velger enten den 23. eller 24. november, i forhold til foreningens virke.

- På kurset vil du få en gjennomgang av aktuelle tilskuddsordninger og tips til hvordan du kan skrive en god søknad eller utforme gode prosjekter, forteller Cato Simonsen, virksomhetsleder for kultur og idrett i Senja kommune.

Du vil også få presentert noen eksempler på etablerte prosjekt, sier han, og legger til at kursholderen er Roger Olsen.

Om kursholder

Roger Olsen har sendt inn rundt 500 tilskuddssøknader (over 50 ulike tilskuddsordninger) innen kultur, fritid, idrett, folkehelse det siste 10-året, samt rapportert på tilsagn.

I tillegg til dette har han veiledet lag og foreninger rundt offentlige og private tilskuddsordninger, de siste 15 årene.

Når og hvor

• 23. november kl. 1800-2000 for Kultur, fritidsaktiviteter og humanitære organisasjoner
  • 24. november kl. 1800-2000 for Idrett og fysisk aktivitet

Kurset er i Kunnskapsparken, Finnsnes, med kursholder Roger Olsen, og er gratis. Det er ingen påmelding, kun direkte oppmøte.

Du er velkommen!