Har du ledig bolig til flyktninger?

- Vi har behov for boliger for ytterligere 60 flyktninger allerede i år, sier Yngvar Smetana Svensen ved Boligkontoret i Senja kommune. Både nå, om to måneder og et halvt år.

Om du ikke har noe ledig nå men kanskje får noe ledig om noen måneder, ta gjerne kontakt, sier Yngvar Smetana Svensen.

Behovet kommer til å være stort også i 2023, både til enslige, par og små og store familier.

Håper på godvilje

- Har du ledig bolig som ligger slik til at offentlig transport kan benyttes, er det spesielt hensiktsmessig, sier Linda Nilsen, avdelingsleder for Flyktningtjenesten i Senja kommune.

Vi håper på godvilje fra innbyggerne, med tanke på å skaffe hus til flyktninger som trenger et trygt hjem, sier hun.

Har du ledig bolig til utleie ta kontakt med Boligkontoret, Yngvar Smetana Svensen, på tlf. 93 49 35 95

Starter i introduksjonsprogram

Flyktningene som kommer til kommunen, starter i et introduksjonsprogram når de har kommet seg til rette, forteller Linda Nilsen i Flyktninghjelpen.

Undervisningen skjer både på Finnsnes, i Senjahopen og på Stonglandseidet, forklarer hun.

- Det er derfor svært ønskelig i første omgang, at de som bosettes er i nærheten av disse stedene, avslutter Nilsen.