Norges Vel Medalje utdelt for lang og tro tjeneste

Denne uken ble Janne Esaiassen, Brita Esaiassen og Anita Sebulonsen, hedret for sin arbeidsinnsats i Senja kommune. De har i mer enn 25 år utvist lang og tro tjeneste, for samme arbeidsgiver. Først for tidligere Berg kommune og nå siden 1. januar 2020 for Senja kommune.

- Det ble en fin og høytidelig markering av Norges Vel Medalje for lang og tro tjeneste, forteller Ingrid Bjørkli Jansen, rektor ved Senjahopen skole. Og ekstra høytidelig at ordføreren hadde anledning til å være med og stå for utdelingen.

De ansatte som fikk Norges Vel Medalje, fra venstre Anita Sebulonsen, tjenestegjort i 31 år, Brita Esaiassen, tjenestegjort i 33 år og Janne Esaiassen, tjenestegjort i 37 år. Foto: Senja kommune.

- For Senja kommune er det viktig å forsøke å tilrettelegge for et så godt og inkluderende arbeidsliv som mulig, sier Ingrid Bjørkli Jansen.

Dette oppnås ved at alle de dyktige og kompetente medarbeiderne, ser arbeidsplassen sin som både utfordrende og interessant over lang tid, påpeker hun.

- De har gjennom mange år stått på for innbyggerne våre og gitt en rekke mennesker en trygg ballast og lærdom for resten av livet, sier ordfører Tom-Rune Eliseussen.

Dette forteller en historie om utholdenhet, pågangsmot og arbeidsglede, som fortjener den største respekt og anerkjennelse, avslutter han.

Fra venstre, rektor Ingrid Bjørkli Jansen, Anita Sebulonsen, Janne Esaiassen, Brita Esaiassen og ordfører Tom-Rune Eliseussen. Ole Ragnar Leistad kunne dessverre ikke delta på utdelingen. Han har tjenestegjort i 30 år.