Vi innfører ny løsning for booking av møter med byggesaksbehandler

Byggesaksavdelinga opplever stor aktivitet med små og store byggeprosjekter i Senja kommune. Med ei ny løsning for selvbetjent booking av møter med byggesaksbehandlere, utvikler vi nå tjenestetilbudet for å bli mer effektivt og bedre for brukere. 

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Bestill time til din byggesak

For å gjøre søkeprosessen for byggesaker enklere for innbyggerne er ei ny løsning for booking av veiledning nå på plass. På våre nettsider kan innbyggere selv bestille møter med byggesaksbehandlere for å få veiledning og råd. Tidligere har man måtte ringe for å booke møtetid. 

Ved bestilling av møtetid må kunden fylle ut opplysninger om eiendommen det gjelder, hva prosjektet gjelder og spørsmål man har.  Det betyr at kunder nå slipper forklare flere ganger hva saken gjelder. Det gir oss også saksbehandlerne mulighet til å forberede svar på spørsmål kunden nå skriver inn på forhånd.

Den nye booking-løsningen for byggesak finner du ved å klikke på denne lenken

Video- og telefonmøter

De fleste møter med saksbehandlere i kommunen gjøres nå som video- eller telefonmøter, også for byggesaker. Den nye booking-løsningen er i første omgang derfor tilpasset det. For innbyggere uten tilgang til kommunens nettsider vil det være mulig å få hjelp til booking ved å ringe kommunens sentralbord på telefonnummer: 77 87 10 00

Den digitale bookingløsningen gjør det likevel enklere for både saksbehandlere, og kunder å få mer tilpasset rådgiving, og vi håper flest mulig vil ta den i bruk. Under finner du lenke rett til kalenderen som brukes til å booke møter: 

Booking byggesak