Helsestasjoner, skolehelsetjenesten og helsestasjon for ungdom

Helsestasjonene er et gratis tilbud for gravide, barn fra 0-5 år og deres familier. Skolehelsetjenesten samarbeider med hjem, skole og ulike samarbeidspartnere og helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud for unge i alderen 13-24 år.

Her finner du mer informasjon om og kontaktinfo for tjenestene.

Kort om tjenestene

• Helsestasjonene er et gratis tilbud for gravide, barn fra 0-5 år og deres familier. Her får du veiledning, rådgivning, helseundersøkelser og vaksinasjoner. Tjenesten skal fremme barns fysiske, psykiske og sosiale helse.
  • Senja kommune har skolehelsetjeneste på alle skoler, som gir råd, veiledning og undervisning, og gjennomfører helseundersøkelser og vaksinasjoner. Tjenesten samarbeider med hjem, skole og ulike samarbeidspartnere.
  • Helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud for ungdom i alderen 13-24 år, hvor du får råd og veiledning fra helsesykepleier og lege.

Sted for alle tjenestene: Finnsnes helsestasjon, Skolegata 2, 3 etg. 9300 Finnsnes

Oversikt over kontaktpersoner til tjenestene - Senja kommune (PDF, 181 kB)